Gömt sockret

Ja nästan i alla fall. Om det undgått någon så är ju halvfärdig kladdkaka (dvs, varm smaet med frasiga kanter) min stora last här i livet,, gärna utsmetad över en fruktsallad, men i alla fall så har jag den senaste tiden försöt att innovera denna fantastiska uppfinning och nu tror jag att jag har lyckats. Eftersom jag inte äter varken laktos, gluten, kött och i minsta mån socker så är ju livet ganska hårt men nu känns det helt plötsligt lite bättre.

 

Från början såg receptet ut som följer:

 

1 ägg
1,5 dl strösocker
50 g smör
0,75 dl vetemjöl
0,5 tsk vaniljsocker
2 msk kakao

 

Idag efter många utvecklingsstadier ser receptet ut såhär:

 

1 ägg
0,5 dl mandelmjöl
0,5 dl rå agavesirap
50 g vegetabiliskt fett (gärna kokosolja)
0,75 dl glutenfri mjölblandning+sojamjöl ca 50/50
en knivsudd äkta vaniljpulver
2 msk kakao

 

Det blev så satans bra! Mums!

 

Så det jag har ägnat den senaste halvtimmen åt är att iklädd träningskläder (nyss hhemkommen från gymmet) legat i soffan, kollat Stylisterna och ätit kladdkakssmet, jordgubbar occh blåbär. Kombinerat mina tre största intressen med andra ord. Träning, mat och mode. Nöjd tjej.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Wilda syrran (:

Åh rackarns va bra med klabbkaka lösningen ;)



Och underbart att se dig på fötter och så enormt inspirerande att få följa dig, saknar dig nått så enormt, men bara en vecka kvar, En vecka ^_^



Puss och kram

<3<3

2012-03-28 @ 18:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0