Så var vi här igen

Hur kommer det sig att jag efter en tid på ett ny plats bara tröttnar på allt, precis allt. Vill bara checka ut och dra vidare. Jag tappar allt, sover för mycket och bryr mig inte det minsta om varken mig själv eller någon annan. Känns som om jag bara vill sprängas som vi säger ute på öarna, ett bra uttryck det där. Jag undrar om jag tänker för mycket, hur kan man tänka för mycket? Kan man kontrollera mängd och kvalitet på de tankar som strömmar genom hjärnan varje dag. Filtrera. Hur gör man? Kan inte någon vara så snäll att berätta.

 

Känns som om jag sitter fast i en leende zombie som inte orkar lyssna på mig. Vad kan få mig att känna att jag lever. Jag är djup. Djupa Snöa Amanda. Häll lite sand och gör mig grundare någon, låt mig bry mig om vem som vann Let´s Dance eller om den frisyren är snygg, eller om det är skandal att hon låg med honom eller nåt. Ge mig nåt patetiskt att bry mig om. Vad är egentligen viktigt? Vad är viktigt för mig. Det läskiga är att jag nog inte kan svara på det, jag är så långt bort ifrån allt jag en gång brydde mig om att jag glömt bort hur det känns att hänge sig i något. Bara det faktum att jag skriver detta klockan två natten till torsdag den 31 mars säger en del om hur mycket jag har att göra.

 

Man pratar så väldigt om "det kommer bli bättre" och "det ordnar sig alltid". Jag hostar, får kvälvningar och spyr på sådana uttryck. Kanske är det detta som får människor att orka. Tron och förhoppningar om att imorgon är en annan dag, nya möjligheter. Det spelar ingen roll om det aldrig faktiskt blir bättre, vetskapen om att det kan bli det imorgon nöjer människan. Inte mig. Vilket fruktansvärt fånigt påhitt vi är egentligen, kan inte sluta skämmas över att vara människa mer än ofta. Kanske är detta som gör att allt eller i alla fall det mesta känns meningslöst, hopplöst.

 

Är det nu man blir religiös eller? När allt känns... eller rättare sagt när ingenting känns. Den lillla svaga människan som inte klarar att göra någonting på egen hand måste ha en högre makt att tillbe. Bullshit. Fuck off.

 

Allt blir vad man gör det till säger man, om man inte vet vad man vill göra allt till då? Borde man veta? Borde man inte bry sig så mycket. Tillbaka till filtrering. Hört att kol fungerar bra. Kanske. Inte.

Kommentarer
Postat av: Kung Niklas

Tja bruttan låter ju fint det här=) Livskris eller hehe. Det kan inte vara så att du faktiskt trivs med att du har jobb å ett liv nu och att allt går på rutin? Du behöver inte kämpa lika mycket för att allt ska fungera så du blir lite uttråkad..alla har ju perioder när man inte orkar ett skit...å att du inte bryr dig om vem som vann lets dance ser jag inte som en katastrof;)

2011-03-31 @ 05:39:10
Postat av: Wilda Fredlund

när du vaknar.

ring mig på skype! :D

puss lill syster

2011-03-31 @ 11:27:37
URL: http://wildafredlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0