Sol och blåst

Idag skiner solen och detta liker vi! Varit ute och gått, ätit frukost, städat lite i vår äckliga lägenhet och sitter nu och uppdaterar programvaran i telefonen. Det är så skönt att vara ute i friska luften, man har tid att tänka på saker man annars inte prioriterar att släppa lös i hjärnkontoret. Idag tänkte jag på hur underbart det kommer att vara när asfalten tittar fram under is och grus, när björkarna får musöron och fåglarna sjunger. Missförstå mig inte nu, jag älskar vintern och den får gärna vara kvar länge men någonting i mig bubblade av tanken på lätta kläder och sena löpturer utan risk för frakturer. Tänkte också på hur fantastisk min mammi kommer bli som mormor. Ingen aning om varför tanken slog mig, den kom från ingenstans. Eftersom jag inte planerar att yngla av mig på bra många år fnissade jag för mig själv åt tanken. Sen slog det mig att mina knoddar aldrig kommer att uppleva en morfar men jag litar på att deras mormor gör honom levande genom fantastiska berättelser. Vad sjutton pratar vi om nu?!  Barn, nej nu tror jag det är dags att sansa sig och hoppas att dagen fortsätter önskvärt. Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0