Kontroll

Känslan av att inte ha kontroll är något som skrämmer och förtjusar mig. Att inte känna kontroll över mig själv skrämmer och upprör mig medans en oviss framtid gör mig nyfiken. Jag är lite av allt, önskar ibland att jag kunde vara riktigt bra på en sak istället för att klara det mesta jag tar mig an bra. Eller vad är egentligen bäst, kanske hittar jag något jag brinner för till slut. Kommer jag alltid känna mig redo för något nytt? Kommer jag någonsin att bli nöjd, mätt på något jag gör? Jag tvivlar på det, jag vill se världen som mitt hem och tror att jag kommer att spendera många av mina dagar på upptäckande fot. Vad skall jag livnära mig på, vilken sysselsättning kommer släcka min törst på kunskap och upplevelser. Jag vägrar se mitt liv passera. Blir inte klok på vad jag vill göra.

 

Började jag det här inlägget med att skriva om kontroll? I så fall tappade jag kontrollen i slutet av andra raden.

 

Känner mig överkörd och hoppas att natten skakar av alla spår av begynnelse till sjukdom så att jag kan köra mitt gympass som fick slumpas för soffan idag.

 

 

Idag vill jag ligga i ett rosa rum i en säng med en bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0