Efter regn kommer solsken

Eller kanske skall vi säga fryst nederbörd. Snökaos igår följt av en helt fantastisk morgon full av solsken. Bestämde mig för att hänga på låset till Skatteverket för att beställa mitt skattekort idag, saken var bara den att ett hundratal andra hade samma tanke. Följaktligen varde sig inte bättre än att jag strax för nio stod tillsammans med människor från världens alla hörn och tryckte mig in genom portarna till Skatt Öst. Gick ändå ganska smidigt och nu sitter jag hemma i soffan och smaskar i mig min frukost: havregrynsgröt med linfrön, banan, kanel och mjölk samt ett kokt ägg med örtsalt. Bara måste ut och ta en promenad i detta underbara väder. Veckans hiss får i alla fall gå till det faktum att en tvättmaskin numer är installerad i badrummet, stackaren jobbar just nu stenhårt med att tömma mitt rum på svettiga kläder. Större kyl och frys på väg också, fantastiskt.

 

När jag gick till skattekontoret passerade jag genom Oslo bussterminal, får alltid en sån skön känsla i kroppen av buss och tågstationer, tror detta beror på min tid i Karlstad då jag reste mycket mellan Karlstad och Stockholm. Blev riktigt sugen på att resa, sätta mig på väg någonstans, skall nog ta en tripp hem i mars.

På väg till jobbet igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0