Äntligen fredag

Eller vad är det det brukar heta (observera att jag till och med börjar tänka på norska så bli inte förvånad om ett främmande ord skulle dyka upp). Vad gäller jobb är fredag inget man längtar efter. Helghandel och fredagsmys får en helt annan prägel när man upplever dessa annars mysiga sysslor från baksidan. Efter en lång dag fick jag så äntligen sätta mig med min helghandel i Opeln och köra hem till Brattlikollen. Gjorde mig en fin middag med citron- och parmensangratinerad öring, champinjon, sparris och färska grönsaker. Kikade på Let´s Dance och bestämde mig för att försöka få mysfaktorn i alla fall märkbar med en kladdkaka. Inte gick det enligt planen så istället begav jag mig nio minuter över elva ut i snön och var 45 minuter senare hemma efter en joggingtur. Var inte andfådd eller ens lite utmattad.
Helghandel. Frukt, grönt och fisk. Mums.
Blir ganska många middagar av 2,5 kilo filé med tanke på att en skiva blir två måltider för mig. Frysen laddad, kom och ät!
Detta är vad jag kallar krubb, tänk om alla insåg hur simpelt och fruktansvärt gott det är att äta ren mat.

Kommentarer
Postat av: Anna

blir väldigt inspirerad av din matvana! Kan du inte skriva lite hur du tillagar det? Som t.ex svampen :) Bara stekt eller ;)?

2011-02-07 @ 19:11:03
URL: http://rosewood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0