Update

På order av min mycket bestämda lilllasyster kommer nu en liten update. Snällaste Jon skjutsade ner mig till Simensbråten där jag ute i kylan väntade för att vara exakt 17 minuter på buss 34 mot Tåsen. Kom på att jag, trots att jag påminde mig själv, glömde min svenska laktosfria mjölk och tappat bort en av mina fina ringar. Fan. Ett byte senare och jag befinner mig än en gång på Anker Hostel, Storgata 55 0182 Oslo.

Traskade in till mina vänner i receptionen och bad snällt om sängplats för natten. Frågade om inte rum 216 var ledigt och fick då reda på att jag istället kunde få bo i ett rum med bara brudar. Hallå varför sa ingen detta tidigare, här har jag bott i ett snusktigt rum med bara karlar i tre veckor och ingen har nämnt att det finns tjejrum! Inget ond mot manssläktet med tjejer luktar faktiskt godare än män, är mer diskreta och försöker inte ragga upp mig. Ja tack jag bor gärna mina förhoppningsvis fåtaliga nätter på Anker i ett tjejrum. Så numer är jag en 114.

Nu sitter jag här i min nybäddade (kan man kalla sängen nybäddad om sängkläderna är smutsiga?) säng och uppdaterar. Smakar illa i munnen och försöker hitta en vettig norsk bank. När jag skulle kliva ut genom dörren på Ekeberg lyckades nämligen Elisabet av en slump hitta mitt skattekort på en bänk i hallen. Med ett norsk personnummer känns livet lite enklare av någon oförklarlig anledning. Härligt nu kanske jag äntligen kan få lite pengar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0