Mellis

Mellanmål är underskattade, speciellt för min del eftersom jag måste tanka på ofta för att fungera. Ett supergott och riktigt bra mellanmål som går snabbt att göra är shaker av olika slag. "Bananadrink" bestående av banan, mjölk och kanel som min kära mor genom alla tider matat mig och Elvira med när humöret börjar svikta är en riktig höjdare. Men jag har valt att utveckla denna lite och eftersom jag gillar att träna är lite extra protein bara ett stort plus. Min fina uppfinning smakar som en ljuvlig chokladmilkshake men innhåller inget socker alls, och har ett högt proteininnehåll.

1/2 banan (ekologisk såklart)
ca 1,5-3 dl mjölk (i mitt fall laktosfri) beroende på önskad konsistens och volym. Jag gillar min lite krämigare så jag använder mindre mjölk eftersom jag dessutom blir mätt så snabbt pga dyspepsin.
1 skopa AST Sports Science VP2 Whey Isolate med chokladsmak (självklart kan man använda ett annat proteinpulver men jag fördrar VP2 dels pga det höga proteininnehållet och kvaliten men också eftersom det är laktosfritt.)
1 tsk kakaopulver (många proteinpulver har en lite speciell chokladsmak, jag gillar därför att förstärka med lite riktig choklad för att göra den ännu godare)

Mixa alla ingredienser och servera direkt! Du kommer hålla dig mätt och kroppen, framför allt dina muskler kommer att tacka dig. Passar även utmärkt som påfyllning både före och efter träning då kroppen behöver protein och snabba  kolhydrater för att kunna prestera på topp.





Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0