God morgon?

Börjar så småning om vakna till liv efter en utvilande natts sömn. Halv två slog jag upp ögonen men kom nog inte ur sängen förens vid tre. En god frukost i sällskap av mammi och morfar och jag känner mig väldigt glad och utvilad.

Planerar nu kvällens middag vars huvudingrediens blir oxfilé, funderar på att ungssteka rotfrukter göra en god sallad och toppa det hela med rödvinssås. Jag har alltid gillat god mat men efter mina katastrofala matvanor på vandrarhemmet inser jag hur mycket jag älskar god mat!

Min dröm är att jobba med matproduktion och sprida kunskap om ren miljörätt mat. Jordbruksminister, ja varför inte. Tror jag skulle bli grym. Blir mörkrädd när jag ser vad människor köper hem och föder upp sina barn på. Varför köpa halvfabrikat och färdigmat när det är så enkelt att laga fantastiskt god mat utan onödiga fabriksframställda substanser. Är så tacksam att min mor alltid lagat bra mat från grunden. Kanske jag skulle göra min blogg till en kombinerad livstils matblogg? Det är något jag brinner för så det kanske vore en bra idé.

Hur som helst sitter jag nu i min säng med två pudelkillar i knät och kollar på "my super sweet sixteen" och kollar recept. Trivs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0