Äntligen

Efter en lång dags resande ligger jag äntligen, nyduschad och mer väldoftande än på länge, i min underbara säng. Det är skönt att vara hemma, helt klart.

Imorse lämnade tåget Oslo klockan 07.25 och 8 timmar senare kramade jag om mammi i Norrtälje. Mathandling. Mycket mat och 2,5 kg oxfilé senare, en sväng på stan och morsan sprätter numer runt i ett par svarta cheap monday.

Väl hemma åt vi en fantastiskt god middag tillsammans med "bestefar" eller morfar som vi säger på svenska. Varmrökt lax, sallad, ostbricka och riktigt gott vin blir det bästa jag ätit på mycket länge, kortspel och där har vi min torsdagkväll.

Legat i badet en lång stund, skrubbat av all smuts och död hud (vattnet var grått!) smörjt in mig med lotion och känner mig nu som en prinsessa i sitt slott.

Jag har inte gett upp Oslo. Fortsätter att leta lägenhet hemifrån och håller kontakt med fisken. Hoppas.

Lite Paulo Coelho på norska, färdkost och den 6 timmar långa tågresan är räddad.



Mums. Litet tips till er med åldern inne som gillar vitt vin och är nybörjare som jag, Glen Ellen var riktigt gott. Finns till ett bra pris på närmaste systembolag.



Hem ljuva hem.


Kommentarer
Postat av: E M E L I E R E S E R ! ! !

gud va mysigt :) hoppas allt löser sig med lägenhet och allt så du kan åka tillbaka!

2010-11-19 @ 08:46:18
URL: http://emeliereser.blogg.se/
Postat av: Boel Platesjö

Skönt att du är hemma igen, välbehållen. Hälsa mamma Elvira och mormor och morfar.Riktigt mysigtsåg ni ut att ha.

2010-11-19 @ 13:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0