Nån måste skämta med mig

Det är inte sant. Åk aldrig bil i Oslo.
Det hela började i morse med att jag skulle till mäklaren och skriva på kontraktet till lägenheten och göra ett ärende på skatteverket. Bra tänkte jag då svänger jag in i stan på väg till jobbet, men tji fick jag trots mitt mod att ge mig in i en främmande huvudstad med bil. När jag virrat runt och stannat i x antal P-hus för att sedan ångra mig  gav jag till slut upp eftersom klockan tickade. Lyckades på något övernaturligt vis hitta tillbaka till E18 för att fortsätta min färd mot fisken.
Glatt återseende och inlärning för hela slanten, eftermiddagen rusade förbi och trots att jag blev lite sen så kändes det bra. Satte mig mer gott humör om än lite sömnig i bilen och började min mardrömmsresa hemåt. Bara följa E18 och sedan in på E6 lätt som en plätt. Vägarbeten in my ass! Skyltat åt både höger och vänster i kringelkrokar. Helt plötsligt var  jag i Asker kommun, Ås kommun, Ski kommun, Svartskog, kommunerna blev allt fler och jag allt mer desperat! Åhh herre vart är jag? Efter en timmes virr i totalt mörk skog hittade jag till slut ut på E6. Är glad att jag lever.
Jag har så mycket att skriva men jag krafterna lämnar mig för dagen för att imorgon återvända efter en natts förhoppningsvis god sömn.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0