Lördag

Sitter i soffan efter en lång dag på jobbet full av missförstånd och delade meningar, en vanlig dag med andra ord. Är så svårt när alla har olika bud men jag hoppas att det blir bättre med tiden.
Råkade för övrigt ut för en sjukt pinsam situation idag på tal om jobb. Blev hungrig eftersom det blir så långt mellan måltiderna så jag tog en fiskekaka, vägde och sparade streckkoden för att betala på vägen hem och går bak för att diska och smaska i mig laxburgaren. Helt plötsligt kommer en av cheferna in för att säga att jag har en kund och får syn på fikekakan i min hand och frågar snabbt som tusan om jag har betalat för den. Jag blir överrumplad och förklarar att jag tänkt betala den på vägen hem, men det är tydligen strängt förbjudet. Kul. Det är bra att jag får veta sånt.
Lärde mig också av min kollega Jaf från ett främmande land att jag skall äta citron med skal och allt för att slippa gå till tandläkaren. Så där stod vi bland fisken och tuggade citron. Spännande.
Måste säga att man verkligen tar vara på alla dagar kring jul här i Norge. Här duger inte julafton och juldagen inte. Lilla julafotn, pyttelilla julafton, pytte, pyttelilla julafton, första juldagen osv. Ja det är mycket som är främmande i detta land, undrar fortfarande vad ordet kosa betyder. Alla säger det till mig och jag bahh mm visst. Skämt å sido, blir hur som helst kosligt med julevecka och familjen som kommer till Oslo.
Imorgon väntar sovmorgon och sedan städning av både Amanda och lägenhet.
Dagens fniss: På norsk tv går seriöst en reklam för sexleksaker till julklapp. Mr Rabbit är nedsatt från 699:- till endast 499:- och det skall världen få veta. Reklamen påstår att alla önskar sig en julklapp från kondomeriet. Ja kanske det, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0