Ledig måndag

Dagen har varit lugn och skön, startade kring tolv med en uppfriskande promenad. Elisabet och jag tog följe ned till staden och gick på julmarknad, mys. Kom hem med pyssel och blommor så nu är lägenheten lite mer i julstämning. Insåg att det är fjärde advent på söndag och mindre än två veckor kvar till jul. Vart tog detta år vägen?
Till middag blev det pannkakor och disneychannel. Det har visat sig att vi faktiskt har ganska många gratis tv-kanaler. Yes, inte helt avskärmad från omvärlden.
Under besöket på stan blev jag väldigt tagen av en viss händelse. På Jernebanetorget bakom en cementmur satt en ung smutsig, härjad man hukad och injicerade något i sin kropp med en lortig spruta. Han lyckades möta min blick samtidigt som jag såg blodet i sprutan blandas med en beroendeframkallande substans. Jag rös i hela kroppen och kan inte sluta tänka på den trasiga människan på gatan. På denna ljusets afton skänker jag en tanke åt alla bortglömda människor där ute i mörkret.
Imorgon blir det fisken igen mellan 12-20. Najs.
Adventsljusstaken har fått sällskap av en hyacint och en julstjärna.
View.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0