Anpassning

Det här att dela byggnad med andra människor på höjden är inget jag har erfarenhet av sedan tidigare. När någon på övervåningen duschar känns det som att ha någon på besök i badrummet, det knakar och överallt hör jag fotsteg och mystiska ljud. Antar att man vänjer sig med tiden.
Trivs väldigt bra i lägenheten än så länge och nu när lite mer möbler finns på plats och ekot så gott som försvunnit börjar det kännas hemtrevligt. Tappade bort två saker på vägen mellan Svea rike och Norge, ett kuddfodral och en citron, ganska bra jobbat ändå.
Kylskåpet är för litet kom vi fram till idag. Jag fyller det själv, hoppsan. Får äta som en gnu imorgon så att Jon och Elisabet få plats med lite proviant.
Nu tänker jag titta på julkalendern och julmysa lite för mig själv. Nej jag tittar inte på "Hotell Gyllene Knorren" (internet är för segt och lägenheten är än så länge tv-lös) för min del är det "Jul i Kapernaum" som gäller. Älska.
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0